29 Mayıs 2017 Pazartesi

Emzirme Dönemimde Neler Yememeli?

Önceliğimiz her zaman doktorumuzun ve diyetisyenimizin tavsiyeleri..  Kendi tecrübelerime gelince;


  • Alkol, sigara..vb zaten tüketmediğim için emzirdiğim dönemde de dumanlı ortamlara girmedim. 
  • Çay ve kahveyi birazcık azalttım :) Kahve çok içen birisi değildim zaten. O yüzden çok aramadım.
  • Şekerli gıdalarda özellikle uzak durdum. Alınan kilolara ekleme yapmaması için dikkat etmek lazım. "Süt yapar kızım" diyen teyzeleri dinlemedim yani :)
  • Bulgur, pirinç, bakliyat, makarna gibi karbonhidratları biraz azalttım. 
  • Yeşil çay, beyaz çay ve diğer bitki çaylarını hiç içmedim. İçerdiği kafeine dikkat.
  • İlk 1 ay diyetisyenimin tavsiyesi ile nohut, fasulye, karnabahar, brokoli gibi gaz yapan yiyecekleri tüketmedim. 1 ayın sonunda yavaş yavaş yemeğe başladım.
  • Kısaca kendime ve vücuduma zararlı hiç bir şeyi yemedim..


Önceliğimiz her zaman doktorumuzun tavsiyeleri.. Gelelim genel kurallara;

• Anne sütünün içeriği sigara, alkol ve kafein tüketiminden, soluduğu kirli havadan etkilenmektedir. Sigara tüketen annelerin sütlerinin C vitamini içeriğinin azaldığı ve dolayısı ile bebeğin bağışıklık sisteminin bundan olumsuz etkilendiği kanıtlanmıştır. Ayrıca sigaradaki nikotin annede süt salgılanmasını baskılamaktadır.

• Çay ve kahveyi günde 2 kez tüketebilir. Fazla içilen çay, kahve ve koladaki kafein süte geçerek bebeğin sağlığını olumsuz yönde etkiler. Demir emilimini engellediği düşünülerek yemek sırasında ve yemekten hemen sonra çay ve kahve alınmamalıdır.

• Soğan, sarımsak, karnabahar, lahana, kuru baklagiller, brokoli gibi besinler gaz yapıcı özellikleri ve anne sütünün tadını değiştirebilme özelikleri nedeni ile dikkatli tüketilmelidir. Bu tarz besinleri tükettikten sonra bebekte gaz şikayetlerine ve emmeyi reddetme durumuna bakarak bu besinleri tüketmeye devam edebilir yada kesilebilir.

• Salam, sosis, sucuk gibi katkı maddesi ( dayanıklılığını arttırmak amacı ile eklenen) içeren besinlerden mümkün olduğu kadar uzak durulmalıdır.

• Baharatlara dikkat edilmelidir. Uygun koşullarda saklanmayan baharatlar, açıkta satılan baharatların alınması ve kullanılması toksik maddelerin alım riskini artırır. Bu maddeler hem annenin hem de bebeğin başta karaciğeri olmak üzere organ harabiyetine neden olurlar.

• Afla toksin adı verilen küflü tahıllarda, kuru baklagillerde, uygun koşullarda saklanmamış baharatlarda bulunan hepatokarsinojenik maddelerin anne sütü ile bebeğe geçişi söz konusudur. Bunun için açıkta satılan baharatlar alınmamalı, paketli olan güvenilir marklar tercih edilmelidir. Üzerinde küf üremiş, ya da saklama koşullarının uygun olmadığı bilinen kuru baklagiller ve tahıllar kullanılmamalıdır.

• Bu dönemde güvenilir besin tüketmek çok önemlidir. Bu yüzden bilindik yer ve markalardan alışveriş yapılmalıdır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder